12 Haziran 2013 Çarşamba

Tavuklu Pilav

Tavuklu Pilav

Tavuklu Pilav tarifi
Tavuklu Pilav
Markette et ve tavuk reyonunda gördüğüm Mudurnu markasına ait ''organik tavuk'' dolabının başında bir süre bekledim. Bu organik tavuksa şimdiye kadar biz ne yedik? Bu tavuk çok küçük ev halkına yetecek mi?  gibi sorularla mücadele ederken denemeye karar verip, attım sepete :) . Öncelikle belirtmeliyim ki kaliteli ve iyi sonuç alacağınızı bildiğim markaları paylaşıyorum sizlerle ama bu konu tamamen bilinçli tüketici olmak ve sağlıklı beslenmekle ilgili. Gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim; et dokusu hissediliyor. Bana unuttuğum gerçek tavuklu pilav tadını hatırlattı. Lafı çok uzattım yine, İşte Tavuklu Pilav...

Malzemeler:

Tavuk haşlama:
  • 3 litre su
  • 3 kaşık sıvı yağ (tavuğu kızartmak için)
  • Tane karabiber

Pilav malzemesi:
  • 2 su bardağı pirinç
  • 3 su bardağı tavuk suyu
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • Tuz
  • 1 kaşık tereyağı (tavuğu soslamak için)
  • 1 yemek kaşığı domates salçası (silme)
  • İsteğe göre; pul biber, karabiber, köfte baharatı veya yeni bahar
Yapılışı:
Tavuk iyice yıkanır, süzülür. Sıvı yağla beraber tencereye alınır. Tavuk kızartılır çevrilir, iki yüzüde kızarınca üzerine kaynar su eklenir. Tane karabiber ve tuz da eklendikten sonra düdüklünün kapağı kapatılır. Ben organik tavuk kullandığım için düdüklü tencerede yarım saat pişirdim.

 
Önceden ıslatılan pirinçler yıkanır, süzülür. Tereyağı tencereye alınır. Eriyince pirinç eklenir. Kısık ateşte 2-3 dakika kavrulur. Kaynar tavuk suyu eklenir, kaynayınca altı kısılır  (tuz eklerken tavuk suyunun tuzunu unutmayın) . Suyunu çekince altı kapatılır, dinlendirilir. 
 
Pilavımız dinlenirken, biz çalışmaya devam. Tavuk etlerini dikledikten sonra 3 farklı servis şekli sundum. (yani bana sorarsanız, tartışmasız baharatlı ve tereyağlı olan arkadaş 10 puan alır  ama tercihler değişebiliyor : ) . 1- Tavaya 1 kaşık tereyağı alınır. Domates salçası ilave edilir, birkaç defa karıştırıldıktan sonra baharatları eklenir, karıştırılır. Didiklenen tavuklar eklenir, 2-3 dakika kızartılır.

Dinlenen pilav tanelenir ve servis tabağına alınır, üzerine kızaran tavuklar dizilir. Sıcak sıcak servis yapılır.
2-Daha küçük didiklenen tavuk parçaları tencerede kalan pilava eklenip karıştırılır. Tercihe göre karabiber eklenebilir. 
3-Didiklenen etler kızartmadan, pilavın yanında servis edilebilir.
Katkısız Osmancık pirinci ve Trabzon tereyağı kullandığım için pilavımın rengi doğal kırık beyaz ama kıvamı ve lezzeti mükemmel...
Afiyet Olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder